Monday, February 4, 2019

Jenis Orkid Hutan

Aku ada lebih kurang 10 pokok orkid jenis ini. Kalau semuanya nak beli masa berbunga...kopaklah poket aku, so untuk tampung sikit poket yang terkoyak aku belilah anak2 butterfly yang belum berbunga di mana harganya dalam rm15 sepokok., 21/06/2010  · GRAMMATOPHYLLUM (Anggerik Harimau Hutan / Spesis) Ini adalah satu genus yang mempunyai kira-kira 11 spesis di mana habitatnya adalah di hutan tanah-rendah di Indochina, Thailand, Malaysia, Indonesia, New Guinea dan Kepulauan Filipina. Dua spesis iaitu G. speciosum dan G. peliiflorum adalah semulajadi di Semenanjung Malaysia., 18/12/2017  · Menurut rujukan, Orkid ini telah dijumpai tumbuh dengan banyak di Hutan Gunung Belumut, Johor yang merupakan kawasan hutan pergunungan. Ionopsis paniculata atau juga dikenali sebagai Ionopsis utricularioides. Orkid Dendrobium anosmum atau Dendrobium lamellatum. Penulis tidak pasti, yang mana satu spesies yang tepat., 06/10/2010  · Saya tidak pasti bagaimana ia diambil di dalam hutan , cuma apa yang saya lihat orkid jenis ini memang sesuai di atas tanah. Batang dan daunnya juga menarik mata memandang. Jika anda ada koleksi orkid jenis ini di rumah, bolehlah berkongsikan rahsia orkid …, 30/09/2011  · Jenis - jenis Orkid Secara ringkas orkid di kelaskan kepada beberapa peringkat seperti cara pertumbuhan dan cara hidupnya. Baca selanjutnya A) Spesis – merujuk kepada orkid liar.Di dalam penulisan piawai adalah mudah untuk mengetahui sama ada sesuatu orkid itu …, Assalamualaikum,sy peminat orkid tapi x pandai dgn nama2 orkid ni 😅.suka bela orkid sbb senang jaga dn x byk kerenah.pokok2 yg dlm pic tu saya ambil dari pokok tepi jln saja,bawak balik tempek d pokok dkt laman rumah ja 😅 😅 baru pertama kali nk bunga,sapa ada contoh bunga jenis orkid ni?? dan apa ID dia..., 18/10/2014  · Orkid biasanya membiak di kawasan hutan , tetapi hari ini, ramai peminat orkid dari seluruh dunia membela, menyemai dan menjadikan koleksi jenis - jenis orkid untuk menghiasi rumah-rumah dan taman-taman mereka malah orkid juga kini adalah salah satu perniagaan yang terbaik di …, 29/10/2011  · Biar pun pasu ini sarat dengan dua jenis tumbuhan tumpang, iaitu paku pakis dan lang suyar, namun daun orkid yang sedia tebal menjadi semakin tebal dan galak sekali tumbuhnya cattleya kegemaran saya ini. Bagi penghobi orkid tegar yang belum mencuba semburan baja organik jenis mikrob, saya mengesyorkan tuan-tuan dan puan-puan mencubanya., Katanya, sehingga kini, dia masih belajar ilmu berkaitan orkid dan menemui baja yang sesuai bagi tumbesaran orkid . “Pelbagai jenis orkid saya jual termasuk orkid hutan yang keseluruhannya terdapat 50 jenis . Untuk orkid hutan saya belinya di ladang orkid dan daripada individu persendirian., 10/07/2018  · Minyak Wangi Aromatik - Orkid (Orchid) BF1 Malaysia - Herbals And Essential Oils. ... semua jenis kulit dan selamat untuk bayi, kanak-kanak …

No comments:

Post a Comment